Creaza Continut Pe Banda Pornind De La 12 Fraze Cheie!

Unul dintre lucrurile ce-ți vor părea neprețuite din perspectiva scriitorului este ceea ce am etichetat eu ca ”șabloane de idei pentru a începe”. Ca să-ți demonstrez că eu chiar ”practic ceea ce predic” despre folosirea definițiilor ca “optimizatori“, iată unul…

Definiție
“Șabloane de idei pentru a începe”

Un ”șablon de idei pentru a începe” este o colecție de idei despre care să scrii, având forma unei singure fraze șablon.


Exemplu:  Unul dintre motivele pentru care oamenii eșuează în ___ este ___.

Aș putea folosi această propoziție de început ca să scriu paragrafe întregi despre aproape orice subiect din lume:

  • Unul dintre motivele principale pentru care oamenii eșuează în marketing este…
  • Unul dintre motivele principale pentru care oamenii eșuează în diete este…
  • Unul dintre motivele principale pentru care oamenii eșuează în atingerea obiectivelor este…
  • Unul dintre motivele principale pentru care oamenii eșuează în școlarizarea acasă este…
  • Unul dintre motivele principale pentru care oamenii eșuează în relații este…

Aceste propoziții de început, mă ajută să găsesc rapid un subiect despre care să scriu, atunci când vreau să mai adaug conținut într-un document:

  1.  La începutul documentului, în timp ce-l prezint,
  2. În timpul procesului de scriere, când încerc să găsesc idei, sau
  3. La concluzia documentului, când îmi dau seama că anumite fragmente necesită mai multă informație.

Vreau să te încurajez să-ți construiești propriile șabloane de idei, pe care să le poți folosi ca să începi să scrii. Vei vedea că, pe parcurs, unele idei vor deveni preferatele tale și vei face referire la ele în FIECARE dintre articolele viitoare. Alte idei vor deveni baze pentru scenarii.

Te încurajez să-ți construiești propriul tău plan de idei dar, pentru că fac asta de multă vreme și am deja lista mea proprie, îți voi spune doisprezece  (da, 12!) dintre propozițiile mele de început pe care le poți folosi drept catalizator pentru lucrarea ta.

Notă:  Le poți tipări separat, pe o foaie de hârtie (pe care să o și laminezi) ca să le ai la îndemână de fiecare dată când compui ceva.

12 Șabloane De Idei Pentru A Începe Să Scrii
  1. Unul dintre motivele principale pentru care oamenii eșuează în _____ este _____.
  2. Cea mai bună lecție pe care am învățat-o despre _____ este _____.
  3. Cea mai mare greșeală în _____ este _____.
  4. Iată șapte motive de top pentru care ar trebui să _____.
  5. Dacă ar trebui să fac totul în doar cinci pași, aceștia ar fi…
  6. Adevăratul secret pentru a _____ este _____.
  7. Un lucru pe care nu-l știe nimeni despre _____ este _____.
  8. Trei dintre cele mai bune site-uri web pentru _____ sunt _____.
  9. Cea mai proastă metodă ca să _____ este _____.
  10. O armă secretă pe care o folosesc pentru _____ este _____.
  11. Întrebarea pe care ar trebui să ți-o pui înainte să _____ este _____.
  12. Iată cum să te protejezi de _____.

Ce resursă minunată ai aici, nu-i așa! (Pentru mine este neprețuită!) Include atât de multe ”unghiuri de vedere” diferite (cel mai rapid mod de a realiza ceva, metode de îmbunătățire, scurtături, programări, întrebări, exerciții, lecții, greșeli, etc.) pe care le poți adapta astfel încât ideile pentru următorul tău articol să curgă încontinuu.

Acum, ca să fiu sigur că înțelegi cum să folosești aceste modele, să ne ocupăm împreună de 3 dintre ele…

Exemplu 1:  “Cea mai mare greșeală în _____ este _____.”

Dacă ai scrie un raport despre școlarizarea la domiciliu (home schooling), ai putea folosi acest model adaptat astfel: ”Cea mai mare greșeală în școlarizarea la domiciliu este alegerea curiculei nepotrivite.” Apoi ai continua cu explicarea celei mai mari greșeli și cum poate fi evitată.

Exemplu 2:  “Întrebarea pe care ar trebui să ți-o pui înainte să _____ este _____.”

Dacă ai scrie un raport despre angajarea unui scriitor, ai putea adapta modelul astfel: ”Întrebarea pe care ar trebui să ți-o pui înainte să angajezi un scriitor este <>”. Apoi ai scrie în mai multe paragrafe de ce sunt importante referințele, după ce ar trebui să se uite cititorul în recomandările/referințele scriitorului, și așa mai departe.

Exemplu 3:  “Iată cum să te protejezi de _____.”

Dacă ai scrie un raport despre înființarea unui site web, ai putea folosi acest model astfel: ”Iată cum să te ferești de penalizările Google”. Apoi ai explica felurile prin care se pot evita eventualele probleme din cauza sesizărilor fără consistență, probleme legate de publicitate, etc.

Începi cu un model de propoziție iar apoi, pur și simplu, îți aloci câte paragrafe vrei ca să explici lucrurile în detaliu.

Este o armă secretă a oricărui scriitor, o soluție în caz de blocaj, precum și o modalitate foarte bună de a dezvolta idei combinate într-una singură.

Următorul Pas?

Acum că știi să scrii mai bine, mai repede și mai inspirat decât majoritatea oamenilor, este timpul să-ți suplimentezi venitul!

9 Tehnici Geniale Pentru A Imbunatatii Continutul Scris

Fie ca scrii articole, rapoarte scurte, ebook-uri sau carti, tehnicile de mai jos te vor ajuta considerabil!

În timp ce scrii, există multe metode prin care poți să adaugi conținut articolului tău. Acestea vor îmbunătăți atât cantitatea cât și calitatea informațiilor tale.

Cantitatea.  Folosind ceea ce eu numesc “optimizatori de conținut”, poți crea rapid pagini informative adiționale articolului/ebook-ului de bază. Acestea îți vor permite să (a) scrii mai repede un raport complet și (b) să crești valoarea percepută a acestuia odată cu creșterea dimensiunii.

Calitatea. O metodă mai mult decât subtilă de a adăuga lungime unui articol/ebook este folosirea acestor ”optimizatori de conținut”. Cu alte cuvinte, prin optimizare îl vei face mai bun pentru ca, la final, să ai o versiune a raportului mult mai calitativă.

Înainte să-ți spun nouă tipuri de ”optimizatori de conținut”, îți voi oferi o definiție ca să știu că parcurgem restul materialului cu aceeaiași idee în minte.

DEFINIȚIE:  “Optimizatori de conținut”

Optimizatorul de conținut este o bucată de informație ce are rolul de a clarifica, ilustra, susține și îmbunătăți gradul de educare și de plăcere experimentate de cititor în timp ce îți consumă articolul.

Hai să vedem care sunt cele 9 tipuri de optimizatori pe care ar trebui să-i folosești în următorul tău articol/ebook/raport!

#1 DEFINIȚII  

Privește două paragrafe mai sus! Ce vezi? – O căsuță cu o definiție în ea, care ocupă 1/6 din pagină și a durat 10 secunde ca să fie scrisă. Aspectul important e că mi-a oferit un SUBIECT despre care să scriu și mă ajută să clarific un concept pe care ți-l împărtășesc ca să înțelegi mai bine. Ideea: definițiile sunt o modalitate foarte bună prin care poți adăuga conținut într-un document în timp ce explici diverse aspecte importante.

Nota
Dacă ești tipul creativ, vei vedea că faci ce fac și eu destul de des, și anume creez expresii ca ”optimizatori de conținut”, ceea ce-mi permite mai apoi să inserez definiții.

#2 ÎNTREBĂRI

Un alt ”optimizator” foarte bun este întrebarea adresată cititorului în așa fel încât acesta să răspundă în timp ce parcurge conținutul. Gândește-te la asta ca la un ”registru de lucru” și cum poți folosi întrebările ca să ajuți cititorul să ia decizii, să-și examineze propria viață, să verifice criteriile, etc.?

Exemplu:  Dacă scrii un raport despre ”slăbit”, ai putea plasa întrebări ca:

(1)Care dintre următoarele emoții duc cel mai adesea la exagerare?
(2) Ce ”regulă” de dietă crezi că este cel mai greu de respectat?
(3) Gândindu-te la rețeta pe care tocmai am recomandat-o, ce schimbări trebuie să faci în obiceiurile tale de a manca? 

#3 CITATE

Poate unul dintre cele mai simple tipuri de ”optimizatori” este citatul. Citatele pot fi folosite oricând în conținutul raportului dar atrag cel mai mult atunci când sunt plasate la începutul unei secțiuni noi sau în dezvoltarea unei idei importante. Poți căuta pe Google.com ”citate” sau ”citate celebre” și vei găsi mai multe directoare ample cu citate potrivite.

Exemplu:  Într-unul dintre proiectele mele recente încurajam cititorii să treacă la acțiune. Ca să ilustrez ce vroiam să spun, l-am citat pe Wayne Gretzky: ”100% din încercările pe care nu le faci, eșuează”. Perfect!

#4 DOVADĂ

Poți oferi dovezi ca să-ți susții și să-ți validezi afirmațiile. Cercetarea documentată, arhiva de știri, evenimentele curente, discursurile, prezentările, trivia și alte resurse asemănătoare pot fi considerate dovezi. (Nu uita să te documentezi înainte despre sursele de la care ai obținut respectivele dovezi.)

Exemplu:  Dacă scrii raportul despre ”slăbit”, poți cita din ”Dieta la 3 ore” a lui Jorge Cruise ca să incluzi recomandările pentru frecvența de mancat. ”De fapt, specialistul din fitness, Jorge Cruise, subliniază importanța celor șase mese la intervale regulate de-a lungul zilei, anume la fiecare 3 ore.” (Notă: Ai putea oferi link de la ”Dieta la 3 ore” cu linkul tău de afiliere la Amazon.com pentru această carte ca să câștigi comisioane!)

#5 EXERCIȚII

Ca scriitor, care este cel mai important scop al tău? Dacă ești corect, probabil scopul este ”să faci bani”. În regulă. Care este AL DOILEA cel mai important scop? Din nou, dacă ne asemănăm, al doilea tău scop ca importanță este să ajuți oamenii. Cu alte cuvinte, îți dorești ca, atunci când îți cumpără documentul, clienții tăi să câștige și valoare. Desigur, vrem să câștigăm bani dar, în același timp, vrem și să aducem o contribuție pozitivă. Astfel, un alt ”optimizator” este ”exercițiul”. Practic, oferi cititorilor instrucțiuni pe care trebuie să le urmeze ca să realizeze ce și-au propus atunci când au cumpărat materialul. Poți include exerciții de gândire, sarcini de cercetare pe Internet, teme pentru acasă, etc.

Exemplu:  Dacă scrii un raport despre ”succes”, poți cere cititorului să-și noteze cele mai importante scopuri în viață. 

#6 POVESTIRI

Dacă ai citit vreunul dintre rapoartele mele anterioare, știi deja că obișnuiesc să povestesc. De ce o fac? Sunt trei motive diferite pentru care povestesc întâmplări relevante pentru procesul de creare a raportului tău –

1.   EDUCARE.  Principalul motiv este ca să ”educ” cititorul. Mai exact, folosesc povestiri ca să explic sau să ilustrez mai bine un concept. Când cititorii pot ”vedea” ce încerci să transmiți, li se întipărește mult mai ușor ideea ta. Un alt optimizator foarte bun de strecurat în raportul tău este o poveste care să-l facă pe cititor să vizualizeze conceptul pe care-l explici.

2.   DIVERTISMENT. Unul dintre lucrurile pe care-l aud iar și iar este cât de ”plăcut” este stilul meu de scris. De ce este acest lucru important? – Pentru că foarte puțini oameni sunt educați să termine de citit un material plictisitor. Dacă nu îl termină, nu îl vor folosi iar atunci eu eșuez ca scriitor. Vreau să educ cititorul și să-l distrez în același timp, iar când reușesc asta, se întâmplă numai lucruri bune.

3.   EXPRIMARE.  Al treilea motiv pentru care spun povești este că mă ajută să mă exprim natural. Nu-ți spun câți ”prieteni” mi-am făcut de-a lungul anilor datorită conexiunii pe plan spiritual și relațional, datorită intereselor și punctelor nostre de vedere comune! Atunci când îți transpui personalitatea în scris, construiești cu cititorii tăi o relație bazată pe ”încredere”, ce se transformă, mai apoi, în loialitate. Acest lucru aduce  recompense mari peste timp.

#7 SFATURI

Unul dintre tipurile ”cele mai bune” de optimizatori este ”sfatul”.  Cu cât incluzi mai multe, cu atât mai bun va ieși documentul final. Sfaturile stau la baza informației. Oamenii le adoră pentru simplul fapt că fiecare sfat deschide o nouă poartă spre rezultatul dorit. Iată două feluri în care poți folosi sfaturile…

1.   MODURI DIFERITE PENTRU A REALIZA CEVA.

Poți da sfaturi pentru mai multe metode de realizare a unei sarcini. Dacă spun să cauți pe Google.com ”parteneri de afaceri”, pot împărtăși ”5 metode diferite de a găsi parteneri de afaceri”.

2.   MODURI DIFERITE DE A ÎMBUNĂTĂȚI CEVA.

Altă idee ar fi să dezvălui câteva sugestii de îmbunătățire a unui proces. Dacă spun ”fă o fotografie digitală pentru licitația ta de pe eBay”, pot apoi să-ți explic 3-4 moduri de îmbunătățire a imaginilor (cum ar fi prin folosirea unui fundal alb, unui unghi potrivit, a luminilor laterale, etc.). Mai departe pot să-ți ofer 3-4 indicații pentru aceste sfaturi! (De exemplu, 3 metode prin care să obții o iluminare mai bună, cu mai puțină reflexie.)

Revenind, ai văzut ce-am făcut adineauri? Am oferit două ”sfaturi”.

#8 ELEMENTE VIZUALE AUXILIARE

Ca să explici detaliat un concept, poți include o imagine grafică, precum un tabel, un desen, o captură de ecran, poze, link video sau alte elemente vizuale auxiliare.

Exemplu: Dacă explici cum se folosește un software, este bine ca cititorul să vadă o captură de ecran cu interfața programului respectiv. Astfel îi ”arăți” butoanele, meniurile, etc., la care te referi în explicațiile tale text.

#9 LISTE

Ultimul ”optimizator” pe care vreau să-l menționez este ”lista”, mai exact o ”listă cu descrierea completă a elementelor”. Hai să vedem! Fac următoarea listă pentru ”9 elemente de optimizare a conținutului”…

  • Definiții
  • Întrebări
  • Citate
  • Dovezi
  • Exerciții
  • Povestiri
  • Sfaturi
  • Diagrame
  • Liste

Ași fi putut, pur și simplu, să le enumăr, ca mai sus, fără explicații și probabil că, în mare parte, ai fi înțeles-o. Totuși, adăugând detalii complete pentru fiecare element din listă, am obținut cinci pagini de conținut ce acoperă toată informația de care ai nevoie (plus numeroase exemple!) ca să poți aplica această metodă în scrierile tale informative.

Crează liste de idei pentru conceptul menționat în raport de câte ori este posibil, apoi adaugă cât mai multe detalii pentru fiecare idee din listă.

Când ”lucrezi cu optimizatori de conținut”, nu numai că-ți va fi mai ușor să finalizezi lucrarea, dar îți va îmbunătăți raportul final.

Urmatorul Pas?

Acum ca stii sa scrii mai bine, mai structurat si mai vizual decat majoritatea este timpul sa-ti suplimentezi venitul!